MITT 09

Våren 2009



Ganska lugn och mysig vår. Mycket mystjejkvällar, middagar, marshmallowsgrillning och fika i hamnen under filtar med vänner. Hade också innebandyturnering på skolan då vi i NV2 klädde ut oss till norrlänningar, vann 2 priser och kom tvåa i tävlingen. Pluggade som en gris hela året kanske ska tilläggas, därför har nästan allt roligt som skett skett genom klassen, för när en klassis inte pluggar, pluggar inte de andra heller!

Sommaren 2009



Sommarjobbade på ica den fina varma delen av sommaren när solen stekte varje dag. Åkte som tur var ut till öarna utanför juniskär nästan varje kväll som tröst, där fick man lite sol i alla fall. Sedan kom gatufesten, asbra! Albin flög i bungyjumpen och jocke hade asroligt på lördagen.. om han kommer ihåg den alltså! Efter det kom en resa till Öland och Stockholm med min älsklingsman joakim, blåsigt as hell nere på öland men trevligt ändå. Hemma hade mysiga dagar på berga, dit vi ofta cyklade bakvägen (genom juniskär), det är en fight för överlevnad säger jag bara. Resten av sommaren gled vi runt lite överallt, ganska dimmigt. Köpte världens ballaste bil också, min blivade räserbubbla (ja mamma, jag ska få den när jag fyller 18)

Hösten 2009
Åkte till stockholm med klassen i några dagar på tävlingar och dancing, det var här vi blev en stor fet familj. Vann dock inget pris förutom dragkampen (som var den viktigaste). Tycker vi borde vunnit för våra snygga sudan outfits men det priset tog sp:arna från sundsvall hem. Hade överraskningsparty för Nathalie när det hade blivit lite kyligare utomhus och när det blev ännu kallare åkte jag och mannen iväg till varmare breddgrader, puerto rico. Underbar resa, förutom att jag hade i höghöghög feber och hosta sista veckan, drog dock iväg på alla roligheter ändå vilket resulterade i sängliggande när jag kom hem.

Vintern 2009



Det var nu the real deal började. Hade klassfester en gång i kvarten (okej.. två gånger) men roliga var dom. (glömmer aldrig kebba kubba som skrämde ihjäl mig, killen med hårig mage i turkosa speedos och balo som sparkade mig i ryggen) Firade min b-day med nobelmiddag på skolan och vinna priset "sveriges bästa klass" bland Mikael Elias skolorna i Sverige, dansade kyckligdansen och fick en prinsesstårta av mina älsklingar i klassen. Det snöade som fasen hela december (det snöar fortfarande, snart syns jag inte om jag går ut) och sedan blev det julafton. Den firade vi hos mormor och morfar med hela tjocka släkten. Igår var det nyår och det firades som sagt in hos linnea och i hamnen inne i stan bland massa fyrverkerier.



Har såklart en miljon bilder till att visa och en miljon bilder som jag inte fått av mina vänner än. Det är lite synd. Men annars så tycker jag att det här duger bra som genomgång av 2009. Har säkert glömt en miljon saker som jag har gjort också. Men det man inte vet dör man inte av. Sovgott!
2010-01-02 @ 02:29:43 Foton Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0