ettan eller tjugo?


Hahah måste bara få skvallra lite! Dog när jag fick höra det! Av chock och av garvande. När jag kom hem ifrån skolan var det första min insider till lillasyster sa "har du hört att två tjejer försökte ta självmord ifrån nivrenaskolans tak idag?Jag såg det med egna ögon"
HELVETE tänkte jag, nu är det njurundabor som har blivit less på bushen och inte vill leva längre. Det enda jag kunde säga var VA?! 
"Jaa"
fortsatte insidern min. "Fast dom kom ifrån bergsåker eller något sådant". Haha bergsåkersbor i njurunda?! Jaja,
ena tjejen hade tydligen skrikit kom ner  till den andra och hon hade ba; "neeeej, jag orkar inge mer".  och yvette, våran kära yvette hade ju sett allt så hon stod där nere panikslagen som bara yvette kan vara och skrek att dom skulle sluta och komma ner och allt möjligt. Stackars yvette, ett under att hon inte fick hjärtattack och dog.
Pickis fortsatte berätta lite till men jag kunde inte liksom fatta varför dom valde nivrenataket, det är ju inte speciellt högt så jag tror inte man skulle dö om man inte dök som en idiot och om man kommer ifrån bergsåker kanske man inte tänker, JA! vi åker och hoppar ifrån nivrenataket, det är högt och bekvämt. Så jag frågade varför dom var på nivrena, då kom chock beskedet ifrån mikaela! DOM HADE TAGIT FEL BUSS! Hahahahah! Dom skulle egentligen till alnöbron men hade klivit på njurundabussen och kom ut hit till oss bondar! Snacka om missa allt här i sundsvall!  måste få tillägga två saker..
Nummer ett;
buss nr 20 som det står fett NJURUNDA på går INTE förbi alnöbron! Prova bussen som det står 1 och fetstort ALNÖ på.
Nummer två; Alnöbron har skyddsstängsel så man inte kan klättra över för att inget sådant ska hända!

Inte så kul om man inte är sjuk i huvudet som jag är. Tycker inte själva situationen är rolig, bara själva delen med att dom hade tagit fel buss och att dom ba; äh vafan, ett skoltak går lika bra. Tjejerna klarade sig iallafall utan skador, och jag tycker synd om dom det gör jag. Men det kan inte ha varit speciellt genomtänkt.


Nu ska jag iallafall bege mig in i emelieenglundpluggar dvala. Vilket betyder att man stänger dörren, sätter på kings of leon och annan bra musik högt och förhör sig själv.
Har Spanska prov, naturkunskapsprov, en saga på minst 2 sidor att skriva, inriktningspapperet till 2an och 3an ska vara inne, engelska shortstory text att skriva, Idrottspapper inne och en komplitering för att få mvg på min engelska uppsats att göra på två veckor nu.
Kommer bli tungt, men det är bara att kämpa.
Biologiprovet idag gick ganska bra också, hann inte klart bara, men annars så.

Hejdo
2009-02-18 @ 18:07:33 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0