I AM ALIVE





Bara så ni vet tänkte jag. Även om det inte ter sig så i bloggen. Har varit för upptagen med att leva förmodar jag.

 

Största tidsfördrivet har ju varit student, även om det i dagsläget inte alls känns som jag tagit studenten. Minns ändå dagen mycket väl, hur varmt och soligt det var och hur mycket glädje som infann sig på champagnefrukosten, hur trött och nervösa alla blev under lärarlunchen på stadshuset där vissa även klämde fram en och annan tår då vår rektor höll de klassiska välkommentillverkligheten-talet. Jag minns hur jag med fem minuters mellanrum kollade på klockan och räknade ner tiden till utspring, hur förväntan och lyckan spred sig som ett smatterband när vi väntade på att få springa ut och hur allt bara släppte när vi väl sprang iväg.

 

Jag minns när vi stod på scenen och blickade ut över ett nästan proppfullt torg, hur vi hoppade och skrek, hur det spratt i alla småkropparna våra. Kramarna från familjen och vännerna när vi klivit ner från scenen, förvirringen innan alla tagit sig upp på flaket, musiken som knäckte alla andras. Jag minns sångerna, champagnen vi sprutade över folket, skratten, solen och värmen, SVETTEN!!, hur högtalarna som knäckte alla andras gick sönder efter något varv. Hur jag kom hem med smärta i fötterna och satte på mig tumvantar som tjocksockar då jag inte hittade några riktiga. Maten som var såhåhå god eftersom min mage var tom.

 

Jag minns när vi senare åkte till Rikard på förfest och myste med filtar och musik, hur vi ännu senare åkte ner till Oscars och dansade till solen gick upp igen och hur vi avslutade kvällen på donken och senare i mannens säng. Studenten har för mig varit världens bästa tid, en tid som är alldeles för kort dock. Så ni som fortfarande har den kvar, börja redan nu! Ni kommer ångra er annars! Spelar ingen roll om ni har ett eller sju år kvar, börja i tid for gods sake!

En sak dock har jag mycket svårt att minnas från denna dag, och det är vart fan mitt batterilock till kameran tagit vägen... en ägodel jag gärna tar tillbaka om någon råkat återfinna denna.
2011-06-19 @ 21:48:23 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0